Alle rijstroken ‘Knoop’ op hun plek

Voor het wegverkeer is de reconstructie van de IJsselmondse Knoop zo goed als klaar. Na hard werken, ook tijdens een paar nachtafsluitingen en een weekendafsluiting, liggen alle rijstroken op hun plaats.

De komende tijd wordt gewerkt aan het afmaken van de fietsroutes. Op de wanden van de fietsonderdoorgangen komt een mooi kunstwerk.

Nieuw op de IJsselmondse Knoop zijn ook de bewegwijzeringsborden. Dit is onderdeel van het vervangen van een groot aantal bewegwijzeringsborden in en rondom Dutch Fresh Port. Begin 2023 (medio februari) wordt de rest van de bewegwijzeringsborden opgehangen. Op de borden is de vermelding van Dutch Fresh Port I, Dutch Fresh Port II en Dutch Fresh Port III te zien. Dutch Fresh Port is de naam van de Ridderkerkse bedrijventerreinen Nieuw Reijerwaard en Verenambacht en het Barendrechtse bedrijfsterrein BT Oost. Over deze drie terreinen wordt straks alleen nog gecommuniceerd als het overkoepelende geheel Dutch Fresh Port.

Onder Dutch Fresh Port I vallen groente- en fruitbedrijf The Greenery en bedrijventerrein Dierenstein, op Dutch Fresh Port II zijn Gebroken Meeldijk, het Handelscentrum, Ziedewij en de Handelsweg te vinden. Het bedrijventerrein Nieuw Reijerwaard valt onder Dutch Fresh Port III. Als de werkzaamheden zijn afgerond, wordt ook vanaf de snelwegen verwezen naar Dutch Fresh Port.

Het werk aan de IJsselmondse Knoop begon in het najaar van 2021 met het aanleggen van de fietsonderdoorgang onder de Verbindingsweg. Doel van het project is de verkeersafwikkeling van en naar het steeds drukker wordende agro-vers-foodcluster te verbeteren.

Foto: Gemeente Ridderkerk