Aubade Koningsdag Ridderkerk 2022

Koningsdag in Ridderkerk wordt in één adem genoemd met de traditionele aubade. De ondertussen bekende aubade bij het gemeentehuis werd afgenomen door burgemeester Anny Attema. Vanaf het Koningsplein heeft de burgemeester en de gedecoreerden de aubade bijgewoond.

Voorafgaand en aansluitend op de aubade was er carillonspel door beiaardier Rien Donkersloot. Hij liet de klokken van het gemeentehuis klinken.

De verjaardag van de koning werd officieel gevierd met leuke liedjes begeleid door muziekvereniging Harpe Davids en Guus Bok. Dit jaar is gekozen voor een vernieuwde aanpak en daarom speelde Harpe Davids diverse soorten filmmuziek.

Guus Bok zong onder andere het “Ridderkerklied” en werd goed ontvangen door het Ridderkerks publiek.

Behalve aan de Koning en het Koningshuis brengen we in de gemeente Ridderkerk tijdens de aubade ook hulde aan de inwoners, die ter gelegenheid van de viering van de verjaardag van onze vorst, op dinsdag 26 april 2022 een Koninklijke onderscheiding hebben ontvangen. De aubade werd afgesloten met het staand zingen van het volkslied.

Foto’s: Wessel Dekker