Aubade Ridderkerk, bijeenkomst met gedecoreerden

In Ridderkerk is Koningsdag begonnen met carillonspel door Rien Donkersloot en de traditionele aubade op het Koningsplein. De zonovergoten samenzang van volksliederen werd geleid door Guus Bok (die ook het Ridderkerk-lied zong) en begeleid door Harmonie Slikkerveer.

In haar (laatste) Koningsdag-toespraak feliciteerde burgemeester Anny Attema de 56-jarige Koning en vroeg ze ook applaus voor de twaalf Ridderkerkers die het afgelopen jaar een koninklijke onderscheiding mochten ontvangen voor hun inzet voor de medemens. Na de aubade werden bijna tweehonderd Ridderkerkers die ooit een lintje hebben ontvangen getrakteerd op een gezellig samenzijn in het gemeentehuis, inclusief Oranjebitter en een toost op de jarige Koning.

Foto’s: gemeente Ridderkerk