Baggerwerkzaamheden in Ridderkerk

Vanaf eind januari voert firma GKB Realisatie baggerwerkzaamheden uit in Ridderkerk. Die vinden plaats in diverse gemeentelijke watergangen.

Het werkgebied is verspreid over diverse locaties. Het is daarom niet aan te geven waar op welk moment gewerkt wordt. Door de weersomstandigheden kunnen de werkzaamheden uitlopen tot begin maart.

Niet alle sloten en watergangen binnen Ridderkerk zijn in beheer en onderhoud van de gemeente. Ook het Waterschap voert in de winterperiode baggerwerk uit. Het is dus mogelijk dat u op meerdere plaatsen ook andere aannemers aan het werk ziet. Baggerwerkzaamheden vinden gemiddeld een keer per zes tot tien jaar plaats. Ze zijn nodig voor de kwaliteit van het water en om te voldoen aan de eisen van het waterschap.

Vissen

In veel van onze watergangen zitten vissen. Waar beschermde soorten aanwezig zijn of de ontsnappingsmogelijkheden slecht zijn, worden de sloten eerst afgevist. In alle andere gevallen krijgen de aanwezige vissen de mogelijkheid te ontsnappen. Zo beperken we de schade aan de visstand. Hebt u vragen? Neem dan contact op met aannemer GKB via (0180) 642 929.