Bankjes richting winkelcentra

De gemeente gaat op belangrijke looproutes naar winkelcentra bankjes neerzetten, zodat ouderen en wie niet goed ter been zijn daar even kunnen uitrusten. Het eerste bankje staat er al, voor kerkgebouw De Levensbron aan de Jan Luykenstraat. Inwoners van Drievliet kunnen daar een tussenstop maken.

Vooral voor senioren is de route soms iets te lang, zeker op de terugweg met een volle boodschappentas. Daarom wil de gemeente in overleg met u in alle wijken bankjes plaatsen. De route vanuit Drievliet is bijvoorbeeld zo’n twintig minuten en kan nu halverwege onderbroken worden. De bankjes moeten komen op goed zichtbare plaatsen. Het is de bedoeling dat wandelaars er niet voor hoeven omlopen.
De gemeente wil graag van inwoners horen op welke looproute zij een bankje missen en wat zij handig zouden vinden. In de wijkoverleggen kunt u hierover meepraten, maar u kunt nu ook al suggesties doorgeven aan de wijkregisseurs. U krijgt dan een ontvangstbevestiging. In het najaar wordt er een plan opgesteld en krijgt wie heeft meegedacht een terugkoppeling.

De wijkregisseurs zijn bereikbaar via e-mail:

Jan Willem Steeman (Centrum, West, Oost en Slikkerveer) via j.w.steeman@ridderkerk.nl, Yeri Goossens (Bolnes en Oostendam) via y.goossens@ridderkerk.nl
en José Gerritse (Rijsoord en Drievliet/’t Zand) via j.m.w.gerritse@ridderkerk.nl.

Bron: Gemeente Ridderkerk