Belevingswoning brandweer Ridderkerk Slikkerveer geopend

Op woensdag 20 juli 2022 is de belevingswoning van de brandweer aan de Chopinstraat 11 te Ridderkerk geopend door locoburgemeester Henk van Os. Wooncompas heeft deze woning voor drie maanden ter beschikking gesteld voor het project “Het brand komt bij je thuis huis”.

Ga gratis naar deze belevingswoning! Ervaar wat er kan gebeuren als er in jouw woning brand uitbreekt. Ga op ontdekkingstocht, onderzoek hoe de brand is ontstaan en wat je wel of juist niet moet doen.

Bij binnenkomst in deze woning ruik je direct een indringende geur van brand. Je ziet zwarte muren en de treurige aanblik van verbrande meubels, ofwel de grootste nachtmerrie voor iedereen. Hoe is deze brand ontstaan? En wat is er gebeurd? De mensen die zelf ooit zo’n nare ervaring met brand hebben meegemaakt vertellen hun ervaring in de belevingswoning met de naam “Het brand komt bij je thuis huis”.

Delano van Berkel, Wijkbrandweerman Ridderkerk, en zijn collega’s van de afdeling Veilig Leven van de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond zullen aanwezig zijn om alle vragen te beantwoorden over brand. Door middel van Virtual Reality brillen kan iedereen scenario’s naspelen en meedoen met het spannende sleutelspel en de snelle kennisquiz.

Delano van Berkel, Wijkbrandweerman Ridderkerk

Ontdek hoe je brand kunt voorkomen. Ga op onderzoek uit en speel het spel. Zo verzamel je steeds meer tips over hoe je jouw woning brandveilig kunt maken.

De beleveniswoning aan de Chopinstraat 11 blijft voor tenminste drie maanden in Ridderkerk. Openingstijden zijn op woensdag tussen 12.00 en 17.00 uur, donderdag van 19.00 tot 21.00 uur en zaterdag van 12.00 tot 16.00 uur. Toegang is gratis!

Iedere drie maanden verplaatst de belevingswoning zich naar een andere wijk in Rotterdam en aangrenzende gemeenten.

Zaterdag 23 juli 2022 is een speciaal radio-item tussen 10.00 en 12.00 uur te beluisteren in het wekelijkse radioprogramma Prettig weekend.

Foto’s: Wessel Dekker