Beter in je vel met TeensBFit

Ridderkerk heeft sinds 1 januari een leefstijlprogramma voor jongeren: TeensBFit. Voedingsadviesbureau De Winter, Fysiotherapie Ridderkerk en Praktijk Marleen werken hierin samen. Ze helpen jongeren tussen de 12 tot 18 jaar beter in hun vel te komen.

In een jaar werken jongeren die niet lekker in hun vel zitten aan hun lichamelijke conditie, een gezond voedingspatroon en een goed sociaal en mentaal welzijn. Ze krijgen het eerste halfjaar intensieve begeleiding van de drie coaches. Dat wordt in het tweede halfjaar afgebouwd, zodat jongeren leren hun gezonde leefstijl zelf voort te zetten.

Leefstijlprogramma

TeensBFit is gebaseerd op het erkende programma Cool 2B Fit. In Ridderkerk was er tot nu toe geen leefstijlprogramma voor jongeren van deze leeftijd. De samenwerking ontstond tijdens een netwerkbijeenkomst van Vet Gezond voor sport- en zorgaanbieders uit Slikkerveer.
Fysiotherapie Ridderkerk, Voedingsadviesbureau De Winter en Praktijk Marleen hebben samen een leefstijlprogramma ontworpen. Iets waar Vet Gezond trots op is. Vet Gezond hielp de organisaties bij het opstarten en ondersteunt TeensBFit waar nodig.

Vierde partner

Vanuit Vet Gezond is er nog een partner betrokken: Keshia van der Geest van One of a Kind. Zij gaat een Teensboostcamp aanbieden. Daarmee kunnen jongeren hun zelfvertrouwen vergroten en positieve mindset en houding creëren.

De kosten worden vergoed vanuit de zorgverzekering. Aanmelden hoeft niet via de huisarts, maar direct bij Willeke Blaak. Zij is, ook voor meer informatie, bereikbaar via: wb@clomail.nl of (0180) 424 340.

Foto: Gemeente Ridderkerk