Bijeen rond de begroting

Wie wil weten wat de gemeente van plan is in 2020, kon vorige week donderdag terecht in het gemeentehuis. Daar werd ’s avonds de jaarlijkse ‘ontmoeting rond de begroting’ gehouden. De gemeente presenteerde op deze informatie- markt de begrotingscijfers voor de komende jaren.

Vanwege het thema ‘De jeugd heeft de toekomst’ konden de bezoekers ook in gesprek met Ridderkerkse organisaties en personen die zich bezighouden met jongeren. Er waren informatiestands van onder meer Centrum voor Jeugd en Gezin Rijnmond, Gemini College, Stichting Open Limonade, Scouting, SV Slikkerveer, Stichting Facet Ridderkerk, Stichting Kinderopvang Ridderkerk, het Máxima College, Stichting Chris Voorkom!, de Jongerenraad Ridderkerk, De Jonge Krijger BV, Building arts, De Bibliotheek AanZet en stichting Het Zonnekind.

De gemeenteraad neemt op 7 november een besluit over de begroting. Deze vergadering begint – in tegenstelling tot gewone raadsvergaderingen – al ’s morgensom half tien.

Via deze link vindt u meer informatie en kunt u de ontwerpbegroting 2020 lezen.

Foto: Gemeente Ridderkerk