Blij met Mee-Ling aan Koningsplein

Op vrijdag 1 oktober is de tweede vestiging van “Mee Ling” in Ridderkerk officieel geopend. Samen met de eigenaren Xiu Li Ye en Long Qin Zhou knipte wethouder Henk van Os (Economische Zaken) het lint door.

“We hebben er een prachtig restaurant aan het Koningsplein bij gekregen” stelt de wethouder, die blij is met deze stap van het Chinese horecapaar: “Ze hadden voor hun tweede vestiging ook kunnen kiezen voor Barendrecht of Zwijndrecht. Ik ben blij dat het Ridderkerk geworden is.”

Het eerste restaurant van Mee-Ling werd ruim tien jaar geleden gestart aan de Irisstraat. Het restaurant stond bekend om de Chinese tapas. Met de tweede vestiging wordt aan dit All you can eat-concept een vervolg gegeven met Asian fusion tapas.

Het voormalig wokrestaurant aan het Koningsplein is er volledig voor verbouwd. In de zomervakantie werd het hele restaurant gestript en weer opgebouwd door aannemingsbedrijf Horecaprofusion uit Amersfoort. Voor de sfeervolle inrichting van het restaurant werd een beroep gedaan op binnenhuisarchitecte Iris van de Griendt van Designdoc uit Rijen. In samenspraak met de ondernemers week zij af van de klassieke rode kleur, die normaliter een Chinees restaurant kenmerkt. “We stralen zo ook uit dat we meer willen bieden”, onderstreept Xiu Li Ye.

Onveranderd is dat men onbeperkt kan genieten van de minischotels met onder meer sushi, diverse salade’s, mini tipan’s, gerechten van de bakplaat, grill, wok en nog veel meer. Deze gerechten zijn te bestellen met een tablet, waarna men alles snel op tafel heeft. Mee-Ling Koningsplein hanteert een roterend menu dat seizoensgebonden is.

Het restaurant aan de Irisstraat biedt nu à la carte gerechten aan. Daarnaast kunt men hier terecht voor het afhalen en wordt vanaf deze locatie het bezorgen en de catering verzorgd.

Voor meer informatie: mee-ling.nl

Door: BAR Lokale Media, deze week te lezen in De Combinatie.