Boek helpt bij integratie

Stichting Integratie in Ridderkerk heeft verhalen van Ridderkerkse statushouders gebundeld in het boek ‘Integreren in Ridderkerk’. Voorzitter Samin Qayuomi overhandigde het eerste exemplaar aan burgemeester Anny Attema.

Ridderkerk heeft al veel vluchtelingen een eigen plek kunnen bieden. Als ze eenmaal een dak boven hun hoofd hebben, komt het erop aan dat deze nieuwe Nederlanders hun draai weten te vinden in ons land en onze gemeente. Daarbij krijgen ze hulp van onder anderen de vrijwilligers van Stichting Integratie in Ridderkerk. Buddy’s helpen het sociale isolement van de nieuwe Ridderkerkers te doorbreken en hun integratie en participatie te bevorderen.

Het boek wordt verspreid onder de buddy’s die de statushouders terzijde staan, en aan nieuwe statushouders die zich in Ridderkerk vestigen. Het boek bevat verhalen van statushouders over hun vlucht naar Nederland, hoe ze in Ridderkerk zijn opgevangen en welke adviezen ze hebben voor toekomstige vluchtelingen die in ons land een veilig heenkomen zoeken. De verhalen zijn ook in de taal van de geïnterviewden afgedrukt.

Foto: Gemeente Ridderkerk