Boekje met verhaaltjes van Hadassa

Ter gelegenheid van het tienjarig bestaan heeft het Ridderkerkse kinderdagverblijf Hadassa een eigen kinderboekje uitgegeven. Gebundeld zijn twee leuk geïllustreerde verhaaltjes met de dierenfiguren Puppy en Daffie

Alle kinderen van de peutergroepen kregen vorige week een exemplaar cadeau na twee vertellingen door Sandra van den Ouden (van Schitter! – drama onderwijs) . Dat deed ze op de manier die al langer bij Hadassa gebruikelijk is. In een een kamishibai (een vertelkast die lijkt op een poppenkast) worden tekeningen gepresenteerd die zijn gemaakt bij de verhalen die door de medewerkers van Hadassa zijn bedacht.

Die verhalen vloeien voort uit het hartconcept waarmee het christelijk dagverblijf werkt. “Net als de ouders die ons de kinderen toevertrouwen vinden wij het belangrijk dat kinderen al op jonge leeftijd God leren kennen. Spelenderwijs nemen we met steeds wisselende thema’s de kinderen mee in wat het geloof betekent” vertelt Sandra Vijber, die tien jaar geleden met Hadassa startte aan de Brücknerstraat in Slikkerveer, waar nu twee babygroepen, een dreumesgroep, een peutergroep en twee BSO-groepen zijn. Sinds 2020 is er een tweede vestiging aan de Platanenstraat in Ridderkerk-West met een peutergroep en BSO-opvang. Over het om de twee maanden wisselende thema worden de ouders geïnformeerd met een themabrief, die uitnodigt om thuis dezelfde liedjes te zingen en dezelfde verhalen te vertellen. Met de nieuwe boekjes was dat vorige week niet moeilijk. De verhalen in het boekje zijn geschreven door Karuna Toes en Sandra Vijber. De illustraties zijn gemaakt door Erico Smit, die al eerder tekende voor de verhalenkast van Hada.

Door: BAR Lokale Media, deze week te lezen in De Combinatie.