Donderdagochtend 25 januari 2024 om 06:13 uur ging het brandalarm af en was er rook zichtbaar in de technische ruimte van sportcentrum de Fakkel.

De brandweer heeft direct een onderzoek ingesteld en constateerden dat er kortsluiting was ontstaan in een schakelkast. Samen met de adviseur voor gevaarlijke stoffen is gekeken of er ook gevaarlijke stoffen waren vrijgekomen.

Toen dit niet het geval was, kon een uur na de melding het complex weer worden overgedragen aan de eigenaar. Door het incident is het zwembad voorlopig gesloten.

Er wordt hard gewerkt om de installatie weer in bedrijf te stellen. Via de sociale media zal worden gemeld wanneer het zwembad weer open gaat.