Brandweer Ridderkerk twee maal in actie

Donderdagmorgen 24 juni 2021 moest de tankautospuit van de kazerne Ridderkerk al twee keer in actie komen.

Eerst werd er om 08.27 uur in de nabijheid van de CV ketel een stank waargenomen op de zolder van een woning aan de Vosmaerstraat. Uit onderzoek bleek dat het niet ging om de ketel maar dat de vriezer de oorzaak was. Hierop werd de stekker uit het stopcontact gehaald en was het probleem gevonden.

Niet veel later, 08.59 uur, kon de wagen, samen met de ladderwagen van de Groene Tuin, naar de Stadhouderslaan. Hier moest hulp geboden worden aan de ambulance. Op de derde etage was bij renovatie werkzaamheden een persoon gewond geraakt. Het ambulance personeel had dringend behoefte aan hulp om de gewonde naar de begane grond te krijgen. Vandaar kon de onfortuinlijke met een ambulance naar het ziekenhuis worden vervoerd.