Brandweer Ridderkerk: twee meldingen

Zaterdag 3 oktober 2020 omstreeks kwart over zes is de brandweer van Ridderkerk, samen met een voertuig van de Groene Tuin, opgeroepen voor een brand in een loods aan de Beverwaardseweg in Rotterdam. Ter plaatse bleek de brand mee te vallen en kon worden geblust met een straal hogedruk. De Ridderkerkse ploeg was daarna dan ook weer snel terug in de eigen kazerne.

Later die avond rond kwart over tien is de brandweer prio 1 naar een restaurant gereden op het Koningsplein. Hier rook het personeel een brandlucht. Van rook was geen sprake. De brandweer heeft een onderzoek ingesteld en ontdekte een defecte stekker aan een koelkast. Gelukkig geen brand en kon het personeel het restaurant alsnog afsluiten.