Brandweerkazerne Ridderkerk bijna helemaal leeg

Aan het einde van een relatief rustige week hadden de vrijwilligers van de brandweer Ridderkerk donderdag 28 mei 2020 een zeer drukke dag.

Het begon 15.20 uur met de Ademlucht unit die assistentie moest verlenen bij een zeer grote brand aan de ’s-Gravenweg in Capelle aan den IJssel. Hier stond de grote rietenkap in brand. Een ander voertuig moest tegen vieren naar de kazerne Bosland in Rotterdam om de kazerne daar te bemensen. De post zelf was ook naar de brand in Capelle. Weer een half uur later moest de eerste tankautospuit in Ridderkerk samen met de officier van dienst op zoek naar een gaslucht aan de Oosterparkweg. Na diverse metingen werd geen gas aangetroffen.

In Rotterdam was de ploeg die Bosland bemensten uitgerukt naar een buitenbrand aan de Admiraliteitsstraat. Deze kon snel worden geblust. Rond 18.50 uur moest deze ploeg vanaf Bosland naar het brandadres in Capelle aan den IJssel voor aflossing. Hier is tot 22.00 uur gewerkt om het riet verder van het dak te halen en te blussen. Tegen 20.26 uur werd de Ridderkerkse ploeg weer opgeroepen om samen met de collegae van de Groene Tuin naar een mogelijke beknelling te rijden op de A16. Hier bleek de schade relatief mee te vallen en kon de ploeg door naar een buitenbrandje in het Reijerpark.

Rond 22.30 uur konden alle brandweermensen hun bed op gaan zoeken.

Foto: Arjan den Besten