Burgemeester Anny Attema: houd afstand en geniet van elkaar

Burgemeester Anny Attema spreekt de inwoners van Ridderkerk bij over de maatregelen tegen het Coronavirus. Toenemende besmettingen en aantal overleden personen in Ridderkerk blijven  zorgelijk. Ridderkerk voert de slechte lijsten aan in de regio. Daarom nogmaals de oproep, houd je alsjeblieft aan de regels en kom niet in grote mensenmassa’s.

De meeste besmettingen zijn in de thuis situatie, dus houd ook met de paasdagen in huis voldoende afstand. Mensen moeten hun eigen verantwoordelijkheid nemen. Ga met de Pasen wel gewoon naar buiten en geniet van de buitenlucht, maar houd afstand. Nog even met z’n allen volhouden.

Gemeente Ridderkerk heeft helaas geen invloed op snelheid van vaccineren. Sporthal de Wissel is al een geruime tijd volledig ingericht door GGD en staat gereed om gebruikt te gaan worden voor een grote vaccinatiecampagne. Er zijn acht prikstraten ingericht en  een aantal huisartsen maken hier al gebruik van om hun eigen patiënten hier te vaccineren. Laat uw kans voor vaccinatie niet voorbij gaan.