Burgemeester Anny Attema sluit voorlopig Cruyff Court in Ridderkerk Slikkerveer

Het Cruyff Court aan de Van Beethovenstraat in Ridderkerk Slikkerveer is per donderdag 18 november 2021 voorlopig gesloten. Dat schrijft burgemeester Anny Attema in een brief aan de omwonenden van het speelveld.

“Om het speelterrein staat een hek. Kinderen uit de buurt kunnen er dus even niet spelen. Alleen CBS De Regenboog en Buitenschoolse Kinderopvang SKR hebben toegang tot het Cruyff Court.”

Ook schrijft ze dat het Cruyff Court niet zomaar is afgesloten. Er was de laatste tijd te veel overlast: “Begrijp me goed, de meeste kinderen die er spelen geven helemaal geen problemen. Voor hen is het Cruyff Court een fijne plek om te sporten en te spelen met vrienden en vriendinnen. Zij zijn de dupe van enkelen die overlast veroorzaken en het voor de rest verpesten.”

“Deze speelgelegenheid moet voor iedereen een veilige plek zijn. Daar werken we hard aan”, besluit de burgemeester.