Burgemeester verwelkomt asielzoekers

De asielzoekers op het schip De Holland in de haven van Ridderkerk kregen afgelopen maandag bezoek van burgemeester Anny Attema en wethouder Marco Oosterwijk.

Met hulp van een Arabisch sprekende tolk liet de burgemeester de bewoners van het schip weten dat zij zich welkom in Ridderkerk mogen voelen. Na het welkomstwoord sprak de burgemeester met verschillende asielzoekers. Ze luisterde naar soms schrijnende verhalen en beantwoordde vragen die de asielzoekers hadden over hun verblijf in Nederland.

In totaal zijn er nu 62 mannen aan boord van De Holland, afkomstig uit de onveilige landen Jemen en Syrië. Nu alle vluchtelingen hun plek op het schip hebben gevonden, wordt de aandacht gericht op het ontwikkelen en opstarten van activiteiten. Daarbij worden ook instellingen en inwoners die zich als vrijwilliger hebben gemeld betrokken. Voor de activiteiten werkt het COA samen met Facet Ridderkerk.

Het speciale mailadres vluchtelingenopvang@ridderkerk.nl kan gebruikt worden voor het stellen van vragen over de asielopvang, of voor het aanbieden van hulp en ondersteuning.

Foto: Gemeente Ridderkerk