Buurtbus gaat vanaf 4 januari weer rijden

De buurtbus gaat vanaf 4 januari 2021 weer op beide lijnen rijden. De lijn tussen de Schans en NS-station Barendrecht rijdt dus in het nieuwe jaar ook weer.

De bussen zijn omgebouwd volgens de covid-richtlijnen. De zaterdagdienst wordt voorlopig nog niet gereden. Dat heeft ermee te maken dat de buurtbusvereniging op dit moment te weinig vrijwilligers heeft die inzetbaar zijn.

Onderzoek

RET besloot in augustus kleine buurtbussen uit de dienstregeling te halen, op basis van een TNO-onderzoek naar coronamaatregelen in de voertuigen. In oktober trok de gemeente geld uit om de lijn Ridderkerk West – Barendrecht Postkantoor weer te laten rijden. Daarvoor werd een bus met bevoegde chauffeurs van busbedrijf RMC ingezet.

Nu gaan de eigen buurtbussen weer rijden, met vrijwilligers. Wethouder Peter Meij: ,,Ik ben erg blij met dit heugelijke nieuws. Er moeten bussen rijden voor onze inwoners.’’

Vrijwilliger worden?

De buurtbusvereniging is op zoek naar meer vrijwilligers. Het rooster wordt gemaakt in overleg. Wilt u een paar uur per week meedraaien? Mail dan naar busridderkerk@hotmail. com.