Buurtcirkel in Drievliet

Zelfredzaam zijn is niet voor iedereen even makkelijk en een Buurtcirkel helpt om mensen in de wijk met elkaar te verbinden. In Ridderkerk bestaat een Buurtcirkel specifiek voor senioren. Deze buurtcirkel is onderdeel van de programmering op het Ontmoetingsplein Reyerheem.

Een Buurtcirkel bestaat uit 9-12 mensen uit dezelfde wijk die elkaar ondersteunen bij dagelijkse zaken, zoals boodschappen, administratie, maar ook sociale activiteiten. Wederkerigheid is het sleutelwoord: samen gebruik maken van elkaars talenten.

Het is een plek voor mooie ontmoetingen vol warmte en aandacht voor elkaar. Er wordt naar elkaar geluisterd en de deelnemers helpen elkaar op iedere mogelijke manier. Er zijn inmiddels 2 buurtcirkels in de wijk Drievliet, er is in 1 cirkel nog plaats voor nieuwe deelnemers aan de buurtcirkel. (dinsdagmorgen oneven weken)

Meedoen of meer weten over de buurtcirkel? Neem dan contact op met Franny de Wit (06 466 420 68 ) of Netty Aaftink (06 536 832 72).