Buurtcirkel van Aafje: doe mee en doe meer samen

Ken je niet veel mensen in jouw buurt? Voel je je soms eenzaam? Lijkt het je leuk om af en toe wat te gaan doen met anderen? Kan je soms wel wat hulp gebruiken? Dan is de Buurtcirkel iets voor u.

Zelf kan je ook iets betekenen voor een ander. Want iedereen is wel ergens goed in. Met de Buurtcirkel ben je er voor elkaar. Je doet mee in jouw buurt. Zo leer je mensen kennen in de buurt. En je leert (indien nodig) hoe je dingen zelfstandig doet.

Heb je een vraag of probleem? Dan weet iemand uit de buurtcirkel misschien het antwoord wel.

Vrijwilliger en coach

Als  deelnemer geef je zelf invulling aan de buurtcirkel. Een vrijwilliger uit dezelfde wijk staat de Buurtcirkel bij. Hij of zij ondersteunt de deelnemers in de onderlinge samenwerking. En maakt jullie bekend met de buurt. De vrijwilliger kun je eigenlijk zien als een goede buur die je helpt om dit ook te zijn.

Aan de buurtcirkel is ook een coach verbonden. Hij of zij ondersteunt het groepsproces en de vrijwilliger.

Doe je mee?

Buurtcirkel is er voor iedereen met een hulpvraag, groot of klein. Het is belangrijk dat je er zin in hebt om mee te doen en dat je jouw talenten wilt inzetten voor anderen.

Enthousiast geworden? Als je denkt dat de buurtcirkel iets voor je is, neem dan contact op met de buurtcirkelcoach Franny de Wit / 06 1802 9625