Campagne ‘Mensen maken Ridderkerk’ in het Winkelhart

Facet Vrijwilligerssteunpunt richt vanaf september extra aandacht op vrijwilligerswerk in Ridderkerk. Onder het motto ‘Mensen maken Ridderkerk’ organiseert het Vrijwilligerssteunpunt twee promotieacties.

De campagne ‘Mensen maken Ridderkerk’ vindt plaats in het kader van het Nationaal Jaar Vrijwillige Inzet 2021. Junaidah Beun, consulent Vrijwilligerswerk: “Vrijwilligerswerk is een verbindende factor in Nederland en daarmee van grote waarde. Het maakt van eenlingen een eenheid en onze samenleving en leven mooier, warmer, completer en rijker. Op veel plaatsen is er nog behoefte aan mensen die helpen bij mooi werk en goede doelen.”

Posteractie in Het Winkelhart

Van 7 september tot 27 september 2021 presenteren twintig organisaties zich met een poster en advertentie in Het Winkelhart in Ridderkerk-centrum. Zij laten zien wat zij bijdragen in de cultuur, zorg, sport, recreatie en maatschappelijke sector en hoe je mee kunt doen als vrijwilliger. Via de informatie op de poster kunnen belangstellenden direct contact leggen met de organisatie.
De winkelruit van voormalige Dolcis in het Jorishof is ingericht als etalage voor de posters. Verder zijn de posters en advertenties te vinden op borden verspreid in het Winkelhart. Deze posteractie is georganiseerd in samenwerking met winkeliersvereniging Het Winkelhart.

Verhalenserie in de Combinatie

In samenwerking met De Combinatie Ridderkerk verschijnt er vanaf september een serie vrijwilligersverhalen in de krant. Wekelijks komt er een vrijwilliger aan het woord. Vrijwilligers vertellen over hun ervaringen en werkzaamheden in het vrijwilligerswerk én wat het voor hen de moeite waard maakt. De verhalen kunnen inspiratie zijn om ook actief te worden bij een werkgroep, activiteit, in de buurt of voor een maatschappelijk doel.

Informatiestand Vrijwilligerssteunpunt

Op vrijdag 10 september zijn consulenten van het Vrijwilligerssteunpunt met een stand aanwezig in Het Winkelhart. Belangstellenden kunnen informatie en advies krijgen over vrijwilligerswerk en actuele vacatures in Ridderkerk. Ook is er een interessetest beschikbaar om te ontdekken wat bij iemand past. Voor mensen die zich ter plekke inschrijven als vrijwilliger is er een goodiebag. De stand is van 11.00 uur tot 15.00 uur te vinden op het Sint Jorisplein bij de ingang Jorishof.

Voor meer informatie kan iedereen contact opnemen met Facet Vrijwilligerssteunpunt via vrijwilligerssteunpunt@facetridderkerk.nl of 0180 430 440.