Code geel, ook schade in Ridderkerk

Niet alleen in Barendrecht was er in de nacht van woensdag op donderdag schade door de harde wind. Ook in Ridderkerk moesten de hulpdiensten diverse keren assistentie verlenen.

Nadat de eerste tankautospuit in eerste instantie naar Barendrecht werd gestuurd werden de plannen rond 02.32 uur gewijzigd. De tweede tankautospuit is naar Barendrecht gegaan om te assisteren bij de grote schade die was ontstaan na een valwind. Zij waren rond 06.45 uur terug in de kazerne. De eerste tankautospuit veranderde van koers en ging naar de Amaliastraat. Hier lag een boom over de weg. Deze is vakkundig verwijderd. Van daaruit ging de reis om 03.09 uur naar de Rijsoordsestraat. Hier hadden bomen auto’s beschadigd. Vervolgens kon de wagen naar de Benedenrijweg voor grote boom waarin grote takken hingen die gevaar opleverde. Samen met een ladderwagen kon het gevaar worden geëlimineerd. Hierna kon de ploeg om 04.03 uur terug naar de Rijsoordsestraat om opnieuw te helpen bij bomen die schades hadden veroorzaakt. Rond 05.09 uur kon men weer door naar de Benedenrijweg ter hoogte van de Fietserstunnel. Hier lag een boom over de weg. Deze is ook verwijderd. Om 05.50 uur kwam er ook een melding van een boom op de Verbindingsweg. Ook hier werd de brandweerploeg ingezet om het gevaarte  te verwijderen. Daarna, om 06.12 uur kon men door naar de Hogeweg. Ook hier verspreidde een boom de weg. Nadat ook deze boom was kort gezaagd was de ploeg rond 07.30 uur terug in de kazerne.

Voor zover bekend zijn er geen gewonden gevallen. Wel is er materiele schade door losgekomen dakpannen en omgewaaide bomen en schuttingen. Ook zijn er diverse auto’s beschadigd.