Contract met kinderopvang Ridderkerk verlengd

Zeven Ridderkerkse kinderopvangorganisaties vierden woensdag 21 december 2022 het nieuwe ‘Peuterwerk-contract’.

De gemeente Ridderkerk en kinderopvangorganisaties Yes!, SKR, Prokino, Mundo, Hadassa, de Bron en De Kleine Draeck zetten hun samenwerking voort. Het huidige contract van 5 jaar liep af. De vernieuwde samenwerking gaat officieel in per 1 januari 2023.

De kinderopvangorganisaties bieden basisplaatsen voor peuters aan en VE-plekken voor voorschoolse educatie. De gemeente Ridderkerk is erg blij met deze organisaties, omdat ze een basis vormen voor het gezond, kansrijk en veilig opgroeien van de Ridderkerkse kinderen tussen de nul en vier jaar.

Wethouder Fleur Stip: “De inzet van deze organisaties is daarbij bepalend. We hebben alle vertrouwen in de samenwerking de komende jaren. Met elkaar bieden we de jonge kinderen in Ridderkerk een goede basis voor het opgroeien.”

Het ondertekenen van de vernieuwde samenwerking werd met een lunch gevierd. Samen met de wethouder werd doorgepraat over de trends en ontwikkelingen binnen de kinderopvang. Alle kinderopvangorganisaties kregen een bos bloemen overhandigd door wethouder Stip. Om de pedagogisch medewerkers in het zonnetje te zetten, kreeg elke locatie ook een kerstpakket met kerstlekkernijen.