Corona in Ridderkerk: nog steeds toename van besmettingen

Het RIVM heeft de wekelijkse update van coronacijfers vrijgegeven. Het aantal besmettingen in Nederland is weer gestegen. De verscherping van de maatregelen tegen het virus is nog te vers om enig afvlakking in de aantallen te kunnen zien. Ook in Ridderkerk is het nog steeds een stijgende lijn als het gaat om de hoeveelheid geregistreerde besmettingen van COVID-19.

Volgens de update van het RIVM zijn er in de afgelopen twee weken, van 29 juli tot en met 11 augustus, maar liefst 32 Ridderkerkers met een positieve testuitslag vastgesteld. Gelukkig blijft het aantal Ridderkerkse coronapatienten die opgenomen zijn in het ziekenhuis stabiel staan op nul. Ook zijn er geen sterfgevallen in Ridderkerk.