Corona in Ridderkerk: update 18 november 2020

Het aantal positieve coronatests is vandaag opnieuw vertekend door een storing in de GGD-systemen. Het is de derde keer in een maand tijd dat een storing daarvoor zorgt. Volgens het RIVM zijn 4628 nieuwe positieve tests gemeld, maar het zijn er waarschijnlijk ongeveer duizend meer. Door een storing kunnen de daarna opvolgende dag hoger uitvallen, omdat achterlopende tests alsnog aangemeld worden.

In Ridderkerk zijn er 18 positieve coronatests aangemeld. Daarmee komt het aantal Ridderkerkers dat sinds de uitbraak van het COVID-19 virus positief getest is (geweest) op 1694.

In de afgelopen 24 uur zijn er geen inwoners van Ridderkerk met een coronabesmetting opgenomen in het ziekenhuis. Wel is er een Ridderkerker aan het virus overleden.

Deze cijfers zijn afkomstig van het RIVM en worden verzameld door BD Dataplan. Via deze link alle informatie over het virus in de gemeente Ridderkerk.