Corona in Ridderkerk: week-update 22 juli 2021

Het coronavirus heeft de afgelopen week ook in Ridderkerk flink huisgehouden. Volgens de laatste gegevens van het RIVM zijn er de laatste 7 dagen in Ridderkerk 176 personen met een positieve coronatest vastgesteld. Dat is beduidend meer dan de voorgaande  week. Daarmee komt het aantal Ridderkerkers dat sinds de uitbraak van het COVID-19 virus positief getest is (geweest) op 6.238.

De piek van het oplopende aantal besmettingen was op 17 juli, de toename bedroeg die dag 52 Ridderkerkers. De daaropvolgende dag was dit ruim gehalveerd naar 24. Daarna bleef het aantal nieuwe besmettingen licht dalen.

Er zijn in de laatste week geen inwoners van Ridderkerk met een coronabesmetting opgenomen in het ziekenhuis. Ook zijn er geen Ridderkerkers aan de gevolgen van het virus overleden. Het totaal aantal Ridderkerkse sterfgevallen sinds het begin van de pandemie blijft dus staan op 89.

Deze cijfers zijn afkomstig van het RIVM en worden verzameld door BD Dataplan. Via deze link alle informatie over de verspreiding van het virus in de gemeente Ridderkerk.