Corona in Ridderkerk: week-update 29 juli 2021

De daling van de Ridderkerkse coronacijfers heeft deze week licht doorgezet. Volgens de laatste gegevens van het RIVM zijn er de afgelopen 7 dagen in Ridderkerk 86 personen met een positieve coronatest vastgesteld. Dat is ongeveer de helft van het aantal van de voorgaande week. Daarmee komt het aantal Ridderkerkers dat sinds de uitbraak van het COVID-19 virus positief getest is (geweest) op 6.324.

In de laatste week is er één inwoner van Ridderkerk met een coronabesmetting opgenomen in het ziekenhuis. Ook is voor het eerst sinds mei één Ridderkerker aan de gevolgen van het virus overleden. Dat zet het totaal aantal Ridderkerkse sterfgevallen sinds het begin van de pandemie op 90.

Deze cijfers zijn afkomstig van het RIVM en worden verzameld door BD Dataplan. Via deze link alle informatie over de verspreiding van het virus in de gemeente Ridderkerk.