Corona in Ridderkerk: week-update 30 december 2021

Volgens de laatste gegevens van het RIVM zijn er de afgelopen 7 dagen in Ridderkerk 283 personen met een positieve coronatest vastgesteld. Dat is minder dan de voorgaande week. Daarmee komt het aantal Ridderkerkers dat sinds de uitbraak van het COVID-19 virus positief getest is (geweest) op 9.781.

In de laatste week zijn er vijf inwoners van Ridderkerk met een coronabesmetting opgenomen in het ziekenhuis. Er zijn geen Ridderkerkers aan de gevolgen van het virus overleden. Dat houdt het totaal aantal Ridderkerkse sterfgevallen sinds het begin van de pandemie op 107.

In Ridderkerk is 78% van personen die 12 jaar en ouder zijn volledig gevaccineerd. Van de Ridderkerkers van 18 jaar en ouder is dat 80%.

Deze cijfers zijn afkomstig van het RIVM en worden verzameld door BD Dataplan. Via deze link alle informatie over de verspreiding van het virus in de gemeente Ridderkerk.