Dag winter, hallo lente

Vind jij het ook leuk om een kaartje te ontvangen en/of iemand te verrassen? Op meerdere plekken in Ridderkerk staan ook dit voorjaar weer gratis postkaarten die je kunt meenemen om te versturen, ontworpen door het team Sociaal werk ouderen van Facet Ridderkerk.

“Door iemand een kaartje te sturen, kun je een groot gebaar maken naar iemand. Misschien is iemand eenzaam, kan iemand een opkikker gebruiken of vind je het leuk om een kaartje te sturen, omdat iemand veel voor je heeft gedaan. Er zijn genoeg redenen om een kaartje te sturen, maar vaak vergeten we dit door het alledaagse leven”, zegt Henny de Wilt, sociaal werker ouderen bij Facet Ridderkerk. “Daarom moedigen wij iedereen aan om één of meerdere kaarten mee te nemen. Laat iemand weten dat je aan hem/haar denkt, want wie ontvangt nu niet graag een leuke verrassing in de brievenbus? Waarschijnlijk tover je bij iemand een glimlach op het gezicht. En dat is veel waardevoller dan je misschien denkt.”

De kaarten zijn onder andere verkrijgbaar bij Facet Ridderkerk, verschillende wijkcentra, het Gemeentehuis, Bibliotheek, Foodcompany en de Kledingbank.