Dagje Efteling met Present

Afgelopen zaterdag 9 juli 2022 ging Stichting Present Ridderkerk met een groep van zo’n zeventig tieners naar attractiepark Efteling.

De tieners konden dit uitje goed gebruiken. Ze hebben vanuit huis geen mogelijkheid om dit soort dingen te ondernemen. De deelnemers waren opgegeven door maatschappelijke organisaties, zoals FoodCompany Ridderkerk. Voor veel deze groep kinderen was dit hét uitje van de zomervakantie.

De actie werd al in december bedacht. Present kon dit dagje uit organiseren met dank aan alle gekochte kerstballen in de grote kerstboom op het Koningsplein. Die actie werd georganiseerd door de Rotary Ridderkerk, Stichting Schaatsbaan Ridderkerk en Stichting Evenementen Ridderkerk. De organisatoren van de Schaatsbaan stelden zelf een vrijwilligersgroep samen om mee te gaan naar de Efteling.

Het werd zaterdag een geweldige dag. Met elf vrijwilligers en bijna zeventig tieners ging Present op pad in een dubbeldekker van RingelbergTours. De deelnemers werden verzorgd met een ‘lekkere’ en goedgevulde tas van Albert Heijn Dillenburgplein, Bakkerij Voordijk, Van Gelder groente & fruit en Verschoor Traiteur & AGF. John Stip, een van de vrijwilligers, kwam enthousiast terug: “Wat een geweldige groep tieners! Sommige kinderen gingen hun eigen gang, anderen haakten af en toe aan bij hun vrijwillige begeleider. We hebben enorm gelachen met elkaar, als vrijwilligersgroep, maar zeker ook met die kids. Mooi om dit met elkaar te kunnen doen.”

Na een dag vol sprookjes en avontuur keerden de tiener en vrijwilligers moe maar voldaan terug naar Ridderkerk. Present is blij met het enthousiasme van de vrijwilligers en met de leuke groep tieners. Het was een heel geslaagde dag.

Foto: Gemeente Ridderkerk