De besneeuwde wereld in het Oosterpark

Er zijn maar weinig vorstdagen deze winter, maar nu wel een perfecte moment voor een winterwandeling door het Oosterpark in Ridderkerk.

Aan de zuidzijde van Ridderkerk bevindt zich, als een buffer tussen de bebouwing van Drievliet en de snelwegen, het langgerekte Oosterpark. Bochtige paden voeren langs grasvelden, kronkelende waters en dichte bosjes.

De winter tovert het parklandschap  om in een magisch tafereel.  Te voet kunt u zich volledig onderdompelen in de besneeuwde wereld. Rust, stilte en weidse uitzichten zijn uw metgezel. Onderweg even bij het pannenkoekenhuis De Pannenkoe langs om een kop warme chocolademelk of koffie af te halen en geniet tijdens deze ruststop van het mooie uitzicht.

Pannenkoekenhuis De Pannenkoe

Vlakbij de kinderboerderij zijn door ontgraving een paar prachtige plassen ontstaan die ook in bijzondere situaties het overtollige water uit Drievliet moeten opvangen. Helaas is daar de ijsdikte nu onvoldoende om veilig te kunnen schaatsen. Zelfs een groot gedeelte is nu nog open water.

Tip: Rondwandeling door het Oosterpark te Ridderkerk ca. 5 km

Foto’s: Wessel Dekker