De bibliotheek zoekt jou!

Bij de Bibliotheek AanZet wordt jong en oud geïnspireerd om nieuwe dingen te leren. Dit kunnen ze niet zonder vrijwilligers. Voor de vestiging in Ridderkerk centrum zijn ze daarom op zoek naar meerdere enthousiaste en communicatief vaardige Vrijwilligers DigiTaalPunt.

Dus heb je wat tijd over? En help je graag anderen? Meld je aan via het sollicitatieformulier op debibliotheekaanzet.nl/vrijwilligers.

Wat is het DigiTaalPunt?

Volwassenen die beter willen leren lezen, schrijven of hun digitale vaardigheden willen verbeteren, kunnen terecht bij het DigiTaalpunt. Hier zitten vrijwilligers klaar om iedereen te verwijzen naar een activiteit die hen verder helpt.

Wat ga jij doen?

Als Vrijwilliger DigiTaalPunt informeer en adviseer je bezoekers over het cursus- en activiteitenaanbod in de regio. Ook geef je uitleg over les- en leesmateriaal en digitale oefenprogramma’s. In het begin helpt een bibliotheekmedewerker je op weg. Daarna pak je de taken zelfstandig op.

Waarom vrijwilliger worden?

Als vrijwilliger werk je in een creatieve werkomgeving en ontmoet je nieuwe mensen, werk je samen met gezellige collega’s en er is volop mogelijkheid jezelf te ontwikkelen. Daarnaast krijgen al onze vrijwilligers een gratis lidmaatschap van de bibliotheek. Samen met jou maken wij van de bibliotheek niet alleen de leerzaamste, maar ook de leukste plek van Ridderkerk.

In het kort
Wat: vrijwilligers voor DigiTaalPunt
Wanneer: per direct
Waar: Bibliotheek Ridderkerk centrum