De Bloemenjungle verdwijnt uit Winkelhart Ridderkerk

Sinds november 2021 is een tweede winkel van De Bloemjungle gevestigd in het gerenoveerde winkelcentrum Ridderhof II in het Winkelhart Ridderkerk. Na een jaar gaat deze winkel weer verdwijnen uit het straatbeeld van het Winkelhart Ridderkerk. Sinds zaterdag 12 november 2022 wordt dit winkelpand te huur aangebonden op Funda in Business. Zodra een nieuwe huurder is gevonden gaat de winkel definitief dicht en blijft alleen de vestiging aan Oosterparkweg in Ridderkerk Drievliet open. Deze vestiging is al 19 jaar een begrip in Ridderkerk en omgeving.

Als reden geeft Joeri van der Schans, directeur eigenaar, aan: “De beoogde omzet die ik voor ogen had wordt helaas niet gehaald. Ik dacht met een tweede winkel in het centrum een extra service te bieden aan mensen die niet de tijd hebben om helemaal naar de Oosterparkweg te komen. ‘Boodschappen doen en even snel een bloemetje mee nemen’ leek mij geen rare gedachte. Het gros van de mensen vindt het echter prettiger om de hele “Bloemenjungle beleving” te hebben en rijdt tóch even snel naar de Oosterparkweg”.

“Een nieuwe huurder vinden voor een mooie winkel in Ridderhof II als deze valt in deze economisch onzekere tijd niet helemaal mee. Zo lang wij in het Winkelhart zitten blijven wij echter 110% ons best doen om er een geweldige winkel van te maken, iedere dag weer. Perfectionistisch als wij zijn gaan wij dit uiteraard niet laten versloffen. Voor al uw kerstaankopen kunt dan zeker heel 2022 nog terecht aan de Oosterparkweg én in winkelhart de Ridderhof”, aldus Joeri van der Schans.

Foto’s: Wendy Harreman