De Draak staat weer op zijn plek

Hij is terug! Het speeltoestel De Draak staat mooi opgepoetst en aangepast aan de huidige normen weer op zijn plekje op het Sint Jorisplein in het centrum van Ridderkerk. Klaar om de komende jaren weer kinderen over zijn brede rug te laten glijden.

De Draak is de afgelopen maanden opgeknapt en voldoet weer aan de veiligheidseisen. Het is een markant element op het plein, dat door veel Ridderkerkers werd gemist. Bij het toestel komt een bord met informatie over de betekenis van De Draak.

Doordat er veel gebruik werd gemaakt van het speeltoestel was de bovenlaag versleten. Dat leverde het gevaar op dat spelende kinderen gewond raakten door splinters of losgeraakte stukjes glasvezel. Daarom besloot de gemeente het speeltoestel weg te halen.

Foto: Wendy Harreman