De Wissel weer voor de sport

Afgelopen dinsdag 14 juni 2022 zijn de laatste vluchtelingen uit sporthal De Wissel vertrokken. Onder verantwoordelijkheid van het Centraal Orgaan Opvang Asielzoekers (COA) zijn ze ondergebracht in opvanglocaties (AZC’s) in diverse gemeenten in het land.

Met het vertrek van de vluchtelingen kan de sporthal weer in gebruik worden genomen door de scholen voor hun gymlessen en door Korfbal Combinatie Ridderkerk (KCR), waarvan De Wissel de thuisbasis is. De komende dagen worden benut om de hal hiervoor in orde te maken.

“De noodopvang in De Wissel van eerst Oekraïense vluchtelingen en daarna asielzoekers uit het opvang- en aanmeldcentrum in Ter Apel is op meer dan uitstekende wijze verlopen. Ons heeft geen enkele klacht bereikt’’, laat burgemeester Anny Attema weten. Volgens haar is dat een compliment waard aan het adres van alle betrokkenen, waaronder de medewerkers van de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond, medewerkers en vrijwilligers van Facet Ridderkerk, Sport Service Ridderkerk BV, medewerkers van de gemeente en korfbalvereniging KCR. “Deze sportvereniging heeft de afgelopen maanden een bijzondere mate van flexibiliteit getoond om de opvang van vluchtelingen in De Wissel mogelijk te maken’’, aldus de burgemeester.