Debuut Nikki Morra met ‘De sleutel naar vrijheid’

Het boek ‘De sleutel naar vrijheid’ is het debuut van de zestienjarige Ridderkerkse schrijfster Nikki Morra, waarin de jonge Sammy een groot geheim over haar stiefvader Peter met zich meedraagt. Al snel wordt de lezer meegetrokken in een turbulent en spannend verhaal dat zowel Sammy als de lezer in hoog tempo voortjaagt.

Het lijkt een gelukkige familie: een vrouw, een man en twee kinderen. Dit blijkt echter niet waar te zijn als het gezin op vakantie gaat naar Parijs. Sammy, een van de kinderen, weet iets over haar stiefvader. Als ze dit zou delen, zou haar stiefvader haar leven zuur maken. Dit alles wordt erger en erger, tot Sammy’s zusje vermist raakt. Sammy weet dat ze moet vluchten, maar wat ga je doen als je alles kwijt bent en opnieuw moet beginnen in een onbekende stad met onbekende mensen? En kan je deze mensen wel vertrouwen?

Nikki Morra is een meisje van zestien jaar. Ze woont in Ridderkerk met haar moeder en haar stiefvader. Ze schreef al verhaaltjes over haar popjes toen ze een klein meisje was. Haar opa printte haar werk dan uit, stopte het in een mapje en maakte het een echt boekje. In de loop van de tijd is ze serieus gaan schrijven en dit is haar eerste afgemaakte boek. Nikki volgt nu de opleiding ‘redactiemedewerker’ op het Grafisch Lyceum in Rotterdam, zodat ze nog beter leert schrijven! Nikki hoopt nog veel te schrijven in de toekomst en wilt daarnaast ook superveel van de wereld zien.

Het boek ‘De sleutel naar vrijheid’ bevat 236 pagina’s en wordt uitgegeven door Uitgeverij Boekscout voor € 21,50 onder ISBN 9789464318906.