Deelscooters GO Sharing verdwijnen uit straatbeeld Ridderkerk

Met de winter in aantocht sluit GO Sharing enkele servicegebieden om stilstand van hun deelvoertuigen te voorkomen. De deelvoertuigen uit desbetreffende servicegebieden worden ingezet in plaatsen waar het dagelijks gebruik hoger ligt. Na de winter wordt opnieuw gekeken naar de verdeling van de voertuigen over de servicegebieden in Nederland. Dit betekent dat de deelscooters op korte termijn verdwijnen uit het straatbeeld van Ridderkerk. GO Sharing zal de voertuigen geleidelijk weghalen uit de plaatsen die niet open blijven. Dit betekent dat er de komende tijd steeds minder voertuigen aanwezig zullen zijn in Ridderkerk.

In het huidige economische klimaat, waarin veel onzekerheid in de markt is, zijn investeerders terughoudend om in deelbedrijven te investeren. Daarom heeft GO Sharing besloten om eerst te focussen op het rendabel krijgen van hun systeem. Hierbij zullen zij een stap terug doen en zullen zijn uit een aantal steden zich tijdelijk terugtrekken. De oorzaak van het vertrek is een nog te laag gebruik van de voertuigen en veel schade door vandalisme.

Overgebleven servicegebieden

GO Sharing blijft actief in:

• Eindhoven
  • Tilburg
  • Den Haag
  • Breda
  • Delft
  • Almere
  • Den Bosch
  • Schiedam
  • Haarlem
  • Leeuwarden
  • Dordrecht
  • Groningen
  • Rotterdam

GO Sharing streeft ernaar om terug te keren en door te gaan met hun missie om deelmobiliteit een betrouwbaar en betaalbaar alternatief te maken voor het bezit van een eigen voertuig. Het gebruik van hun diensten in sommige steden is echter niet geweest waar zij op hadden gehoopt. GO Sharing zal blijven beoordelen waar er vraag is naar hun diensten, en zij zullen er alles aan doen om terug te keren naar de gemeentes waaruit zij nu vertrekken.