Denk mee over nieuwe burgemeester

Alle inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties kunnen meedenken over de eigenschappen en kwaliteiten die de nieuwe burgemeester van Ridderkerk zou moeten hebben.

Op 1 oktober eindigt de benoemingsperiode van burgemeester Anny Attema. Vanaf die datum wordt zij waarnemend burgemeester, tot er een nieuwe door de Kroon benoemde burgemeester is. De vacature wordt later dit jaar opengesteld door de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.

De gemeenteraad gaat op zoek naar de beste kandidaat voor die functie. Daarvoor stelt de gemeenteraad een profielschets vast. Daarin wordt beschreven welke eigenschappen en kwaliteiten de nieuwe burgemeester moet hebben. De gemeenteraad vindt het belangrijk dat iedereen in Ridderkerk daarover meedenkt. Via een online vragenlijst op www.ridderkerk.nl/nieuweburgemeester kan men aangeven wat men belangrijk vindt. De resultaten van de enquête worden opgenomen in de profielschets voor de nieuwe burgemeester.

De vragenlijst kan ook worden ingevuld in het gemeentehuis, van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 20.00 uur.

Het invullen van de vragenlijst (online of in het gemeentehuis) kan tot en met woensdag 12 oktober 2022.

De benoemingsprocedure is te volgen via de gemeentelijke website www.ridderkerk.nl/nieuweburgemeester.

Foto: Gemeente Ridderkerk