Donkere dagen periode activeert boevengilde Ridderkerk

Nu de avonden weer sneller donker worden lijkt het erop dat het boevengilde Ridderkerk weer op de kaart heeft gezet.

De Buurtpreventieteams kregen de afgelopen dagen diverse meldingen van auto inbraken, stukjes papier tussen de voordeur (om te kijken of u wel thuis bent), steekincident en een overval.

De politie vraagt u alert te zijn. Ziet u een verdachte situatie, zegt uw intuïtie ‘dit klopt niet,’ bel dan met de politie. Beter een keer overleg met politie dan het slachtoffer van een misdaad.

Bel de wijkagent 0900-8844 of de desbetreffende wijkregisseur via het servicenummer van de gemeente Ridderkerk 0180- 45123. Bij urgente noodgevallen bel dan altijd 112! Anoniem kan ook via telefoonnummer0800-7000.

Enkele tips om misdaad te voorkomen

• Sluit altijd uw ramen en deuren, ook als u maar heel even weg bent.
  • Laat lampen branden als u niet thuis bent. Ook op de bovenverdieping. Met een tijdschakelaar kunt u de verlichting op diverse tijden laten branden of uitgaan.
  • Wees alert op stokjes of stukjes papier bij voor- en achterdeuren.