Drie nieuwe partners voor Vet Gezond

Nog drie Ridderkerkse organisaties doen mee met het programma ‘Vet Gezond’ van de gemeente en Facet. Dat zijn De Groene Pollepel, Albert Heijn Ridderhof en Ravottuh.

Ze helpen mee meer Ridderkerkse kinderen een gezonde leefstijl aan te leren. Deze partners werkten afgelopen jaar al een aantal keer samen met Vet Gezond. Dinsdag 7 en woensdag 8 december zijn de samenwerkingsovereenkomsten met de gemeente getekend.

Gezonde activiteiten

Albert Heijn Ridderhof organiseert ‘safari’s’ voor leerlingen van groep 5 en 6. De kinderen maken een ronde door de winkel en leren via spelletjes van alles over gezonde voeding. De Groene Pollepel biedt (online) gezonde kookworkshops aan kinderen, jongeren en hun ouders aan. Samen koken is leuk om te doen en leverde al heel wat hilarische momenten op. Op 22 december is er een kersteditie.

Ravottuh organiseerde bijvoorbeeld al het schatzoeken eerder dit jaar. En in het centrum kunnen kinderen sinds de zomer wekelijks sporten, beestjes zoeken en buitenspelen. Een aantal kinderdagverblijven doet mee aan ‘Smakelijke Moestuinen’. Daar leren kinderen, ouders en pedagogisch medewerkers de waarde van groenten en het belang van een gezond voedingspatroon.

Vet Gezond zet in voor meer kinderen en jongeren die gezond leven. Een gezonde leefstijl betekent elke dag bewegen of sporten, gezond eten, water drinken en genoeg slapen. Om dat te stimuleren werken gemeente en Facet Ridderkerk samen met partners.

Op ridderkerkvetgezond.nl is meer informatie te vinden over het programma. Contact opnemen kan via (06) 3193 2133 en info@ridderkerkvetgezond.nl.

Foto’s: Gemeente Ridderkerk