Drukke dag brandweer Ridderkerk

Woensdag 16 november 2022 was een dag met veel incidenten voor de brandweer van Ridderkerk. Het begon om 03.40 uur met een hulpverlening aan ambulance personeel in een woning aan de Merwedestraat.

Om 08.59 uur moesten de brandweer mensen handelen bij een reanimatie aan de Anjerstraat.

Later die ochtend konden de brandweer mensen naar de Burgemeester Crezeestraat. Hier ging een rookmelder af. Na onderzoek bleek er niets aan de hand.

Aan de Noordstraat reed om 14.15 uur een auto een parkeergarage in. Hierbij lette de onfortuinlijke bestuurder niet op en kwam tegen een pilaar tot stilstand. Naast de brandweer kwam ook de ambulance ter plaatse om de bestuurder te controleren. De schade aan mens en materiaal bleef gelukkig beperkt.

Op de A16 links, in eerste instantie op de hoofdrijbaan ter hoogte van 21.4 richting Rotterdam, stond om 21.49 uur een auto in brand. Even later bleek de auto op de andere rijbaan richting Ridderkerk te staan. Samen met een brandweervoertuig uit de Alexanderpolder kon de brand worden geblust. Hiervoor werd wel de hoofdrijbaan helemaal afgekruist. De bestuurder is de personeel van de ambulance nagekeken.

Update 17 november 2022: Als aanvulling op de vier incidenten van woensdag konden er in de nacht naar donderdag 17 november nog twee worden bijgeschreven. Om 1.11 uur moest er een ploeg op pad om op de Gorzenweg een boom die over de weg gewaaid was weg te halen. Na een korte nachtrust kon de ploeg om 03.36 uur bijstand gaan bieden bij een grote brand aan de Achterzeedijk in Barendrecht. Hier moest grootschalig watertransport worden aangelegd. Pas rond 05.00 uur kon het sein brandmeester worden gegeven. Eer de ploegen terug waren op de kazerne was de nacht grotendeels voorbij.