Drukke nacht voor brandweerpost Ridderkerk

Het betrof geen storm of waterschade, maar brandinzetten waar het korps Ridderkerk in de nacht van vrijdag op zaterdag 22 mei 2021 mee te maken kreeg.

Eerst moest er rond 23.30 uur een tankautospuit naar de Groene Tuin in Rotterdam om de kazerne te bemensen. Deze post was samen met diverse voertuigen ingezet bij een brand in een hotel aan de Mijnsherenlaan te Rotterdam. Tegen vijf voor twaalf moest de Ademluchtunit naar dit brandadres om bijstand te verlenen.

Tegen tien voor half twee kon de tankautospuit die aan de Groene Tuin stond voor een grote brand naar de Langenhorst in Rotterdam. Hier was brand ontstaan in de kelders onder een flat waardoor er naast blussingswerkzaamheden ook woningen ontruimd moesten worden. Aangezien hier ook nog mogelijk asbest bij vrijgekomen was duurde het geruime tijd eer de tankautospuit weer in de eigen kazerne was terug gekeerd.

Met andere woorden, een drukke nacht voor een groot deel van de brandweermensen.