Edward Piena Politicus van het Jaar in Ridderkerk

Op zaterdag 21 december 2019 werd in het radioprogramma Politiek Cafe bij Radio Ridderkerk Edward Piena (VVD) uitgeroepen tot Politicus van het Jaar 2019.

In het maandelijkse discussie programma Politiek Cafe werd allereerst teruggeblikt op de recent gehouden raadsvergadering waarin diverse onderwerpen, zoals de aan te leggen geluidsscherm langs de rijksweg in Ridderkerk-West en Stichting Facet de revue passeerden. Presentator Eric Harreman en de fractievoorzitters Lucien Westbroek (Partij 18Plus), Kees van der Duijn Schouten (SGP), Ton Overheid (CDA), Karin Kayadoe (Leefbaar Ridderkerk), Edward Piena (VVD), Bjorn Ros (GroenLinks), Robert Kooijman (ChristenUnie) schuwden daarin het debat niet.

In het slot van het programma schoof Arjan ’t Jong namens de vakjury, bestaande uit vertegenwoordigers van de krant De Combinatie, de website Ridderkerks Dagblad en de lokale omroep RTV-Ridderkerk en maakte bekend dat Edward Piena werd verkozen tot Ridderkerks Politicus van het Jaar 2019.

Uit het juryrapport bleek dat Edward Piena zich goed weet te profileren en zich slim en gehaaid in de raadsdebatten opstelt. Ook kan hij leunen op goede dossierkennis en hij formuleert helder, zonder daarbij ambtelijk jargon te gebruiken. Ook weet hij precies hoe en wanneer hij speldenprikjes moet geven om college- en/of raadsleden te prikkelen.

Hiermee volgt Edward Piena Petra van Nes – de Man (Burger Op1) op, die in 2018 werd verkozen tot Politicus van het Jaar.

Foto’s Roelie ’t Jong