Eerste schop in de grond glasvezelnetwerk bedrijventerreinen Ridderkerk

Goed nieuws voor ondernemers in Ridderkerk. De aanleg van het glasvezelnetwerk van DELTA Netwerk is van start gegaan. Donderdag 30 maart 2023 plaatsten Peter Meij, wethouder bij de gemeente Ridderkerk, Dies den Haan van DELTA Netwerk en Huseyin Sevil van Selecta Infratechniek officieel de schop in de grond op het bedrijventerrein.

Ridderkerk wil veel voor z’n ondernemers doen, en daar is glasvezel een belangrijk onderdeel van

Peter Meij, wethouder bij de gemeente Ridderkerk: “Ridderkerk wil veel voor z’n ondernemers en inwoners doen, en wil op de toekomst voorbereid zijn. Daar is glasvezel een belangrijk onderdeel van. Een aantal maanden geleden hebben we de samenwerkingsovereenkomst getekend, ik vond het toen een heel prettig gesprek. Gemeentes hebben vertrouwen in DELTA Netwerk. De inwoners van Ridderkerk gaan hiervan profiteren, ook alle bedrijven hier kunnen straks snel internet gebruiken. Dit is een mooi moment om hier symbolisch de eerste spa in de grond te zetten.”

Voor de bouwvak zijn de graafwerkzaamheden afgerond

Dies den Haan, DELTA Netwerk: “Wij zijn blij met Ridderkerk, omdat het een heel bedrijvig gebied is en heel centraal net onder Rotterdam ligt. Het past goed in onze strategie om meer bedrijventerreinen aan te sluiten en breder aanwezig te zijn. We hebben al heel wat bedrijven enthousiast gemaakt voor een aansluiting. De intentie is om de graafwerkzaamheden voor de bouwvak af te ronden. De vooruitzichten zijn gunstig en de samenwerking prettig, waarvoor ik de gemeente dank.”

Huseyin Sevil van Selecta Infratechniek geeft ook aan dat er een prettige samenwerking is, en dat zij hard werken om alle bedrijven aan te sluiten. Komende maanden wordt glasvezel aangelegd op de bedrijventerreinen Ridderpark, Donkersloot-Noord en -Zuid, Nieuw-Reijerwaard, Veren Ambacht en het Cornelisland Business Knooppunt Ridderkerk.

Sluit een abonnement af bij lokale telecomaanbieders

Ondernemers van de geselecteerde bedrijventerreinen die nog geen abonnement hebben afgesloten, maar wel graag gebruik willen maken van glasvezel kunnen alsnog een abonnement afsluiten bij lokale telecomaanbieders of bij DELTA Zakelijk. Meer informatie is te vinden via de postcodecheck op deltanetwerk.nl/zakelijk.

Foto’s: Wessel Dekker