Eindelijk weer een Avond4daagse

De afgelopen dagen waren er héél veel blije gezichten te zien in Ridderkerk. Vanavond worden de deelnemers van Avond4daagse Ridderkerk feestelijk binnengehaald.

Het is vandaag alweer de vierde en laatste avond. De organisatie kan terugkijken op mooie en fees- telijke avonden. Voorzitter Suzan van Os: “We mochten eindelijk weer. De laatste vierdaagse was drie jaar geleden. Dus het was toch even spannend: hoe zou het gaan? Het is echt een feest. Al die blije gezichten van de kinderen. Daar worden we zelf ook heel blij van.”

Er zijn 1600 deelnemers ingeschreven, maar er waren elke avond veel meer mensen op de been. Inclusief meelopers waren er maandag bijvoorbeeld zo’n 2500 lopers. De deelnemers komen van dertien verschillende scholen en zes verenigingen. Er waren ook veel individuele inschrijvingen dit keer: 370.

Burgemeester Anny Attema deed maandagavond de aftrap voor de 74e editie. Ze liep samen met kinderburgemeester Maylin Ouwens ‘door’ de startvlag. Daarna deelden ze samen met May- lin zo’n 1.800 sleutelhangers uit. Daaraan zat een lampje en een ‘duimpje omhoog’. Ook was er voor iedere deelnemer een appel van AH Dillenburgplein.

De andere avonden zorgden winkelcentrum Bolnes, Bakker Barendrecht, Bakkerij Van der Waal, AH Ridderkerk, Fleur Vision en Van Der Giessen & Van Herk Makelaardij voor versnaperingen. Suzan: “Zonder hen en onze 45 vrijwilligers was er geen avondvierdaagse. Fantastisch!”

Maandag, dinsdag en woensdag waren de start en finish op parkeerplaats Reijerpark. Vandaag starten en finishen de wandelaars op het parkeerterrein voor bakker Voordijk/naast AH.

Foto: Gemeente Ridderkerk