Erasmusklas Ridderkerk op regiofinale First Lego League

Leerlingen van de Erasmusklas Ridderkerk hebben hun innovatieve ideeën en zelfgebouwde robots gepresenteerd tijdens de First Lego League regiofinale op 24 november in Rotterdam.

De leerlingen hebben zich de afgelopen tijd gestort op het onderwerp Into Orbit. Met hun teams “Flashlight” en “Space Robots” presenteerden zij hun onderzoek en technische oplossing in de RDM Campus in Rotterdam.

De “Space Robots” wilden het zuurstofgebrek in de ruimte oplossen. Hun idee was het laten groeien van klimop in het ruimtestation, omdat daarin de meeste nuttige stoffen zitten en het snel groeit. “Flashlight” wilde het comfort in de ruimte verbeteren door de zwaartekracht aan te passen. Hiervoor bedachten zij bijvoorbeeld een speciale douche en bedden met magneten.

Parallel aan het onderzoek bouwde het team een eigen robot van lego. Deze robot moest na programmeren zelfstandig missies uit kunnen voeren. De missies stonden in het teken van Into Orbit, bijvoorbeeld de missie ruimtereis.

De leerlingen kregen een medaille als aandenken en hebben er met elkaar een onvergetelijke dag van gemaakt.

De Erasmusklas Ridderkerk is een klas voor (hoog)begaafde leerlingen van de groepen 5 t/m 7 van de vijf openbare basisscholen in Ridderkerk van Stichting OZHW. In deze klas treffen zij één dag per week ontwikkelingsgelijken met wie zij onder andere deelnemen aan projecten, filosoferen en debatteren.