Esther Huijser wint Jaap van der Graafprijs

Op de nieuwjaarsreceptie van de gemeente Ridderkerk werd traditiegetrouw, nu weer met publiek, de Jaap van der Graaf Vrijwilligersprijs uitgereikt.

Wethouder Fleur Stip overhandigde het eerbetoon aan de Ridderkerkse vrijwilligers nadat zanger Guus Bok eerst een ode aan de vrijwilligers in het algemeen en aan Esther Huijser had gebracht.

Esther Huijser ontving de Jaap van de Graafprijs voor het vele werk dat zij samen met een grote groep vrijwilligers verzette voor noodopvang De Haven. Daar werden zo’n negen maanden lang Oekraïense vluchtelingen opgevangen. De andere genomineerden waren Cees van Loo en Rob Dirks.

Wethouder Fleur Stip liet in haar toespraak weten dat het gemeentebestuur het belangrijk aandacht te schenken aan het vrijwilligerswerk. “Vrijwilligers zijn onmisbaar en onbetaalbaar. Zij zijn de motor van onze samenleving. Vanavond is een mooi moment om hen in de schijnwerpers te zetten.”

Na afloop van de huldigingen was er ook nog een fotomomentje van alle winnaars samen met zanger Guus Bok, burgemeester Anny Attema en wethouder Fleur Stip.

Foto’s: Roelie ’t Jong