Expositie 100 Jaar SV Slikkerveer in Oudheidkamer geopend

Op donderdag 19 november werd de expositie van 100 Jaar SV Slikkerveer geopend in de Oudheidkamer. Voorzitter Rinus Hitzert van SV Slikkerveer overhandigde het Jubileumboek aan Marten Douma, voorzitter van de Stichting Oud Ridderkerk waar de Oudheidkamer het kloppende hart van is.

,,Ik vind het heel fijn dat dit bijzonder mooie boek nu in de collectie van de Oudheidkamer is opgenomen. Wij willen graag dat alles wat in boekvorm wordt uitgebracht en gaat over Ridderkerk in onze collectie aanwezig is’’, aldus Marten Douma.

Met als openingshandeling het aanzetten van de verlichting werd het startsein gegeven van een rondwandeling langs deze fraaie expositie. In de Oudheidkamer kunnen bezoekers een kijkje nemen in het rijke archief van de vereniging. Zo zijn er zorgvuldig bewaarde herinneringen uit de eerste periode van OLIVIO en het Slikkerveersche S.V.V., dat in 1941 fuseerde tot het huidige S.V. Slikkerveer. Van een koninklijke besluit uit 1922 tot teamfoto’s uit de beginjaren ’20 en teams van nu. Ook is de geschiedenis van de voetbalclub terug te lezen op veel grote wandborden, komen de coryfeeën van de club die het betaalde voetbal haalden aan bod en is er uiteraard een scala aan bijzondere bekers uit de rijke geschiedenis van de club te zien. Daarnaast is er ook een uitgebreide collectie kleding te zien, waaronder het nieuwe jubileumtenue.

Tevens is voor geïnteresseerden het nieuwe boek ‘Even fel als in ’t begin – 100 jaar Slikkerveer’ in de Oudheidkamer verkrijgbaar voor € 20,-.

De wisseltentoonstelling is te zien tot en met 9 januari 2021. De landelijke hygiënemaatregelen en het gebruik van een mondkapje gelden vanzelfsprekend ook in de Oudheidkamer. Openingstijden zijn als vanouds van woensdag t/m zaterdag van 13.30 tot 16.30 uur. De Oudheidkamer is gevestigd aan de Kerksingel 26 in Ridderkerk.

Foto’s: Roelie ’t Jong