Exposities weer terug in gemeentehuis

Vanwege de coronacrisis konden exposities in het gemeentehuis twee jaar niet doorgaan. Nu de maatregelen zijn versoepeld, kan er weer genoten worden.

Individuele kunstenaars en groepen kunnen in de sfeervolle expositieruimte in het gemeentehuis gratis hun eigen werk tentoonstellen. Op meerdere wandrekken kunnen zij schilderijen en foto’s laten zien. Ook kunnen kunstenaars gebruikmaken van vitrinekasten van verschillende afmetingen, waarin beeldende kunst of sieraden getoond kunnen worden.

U kunt een route lopen langs bijzondere kunstwerken. De route start direct bij binnenkomst.

Vereerd

De kunstenares die de spits afbijt is de Ridderkerkse Ingrid Zelessen (foto boven, rechts). Haar schilderijen en sieraden zijn tot vrijdag 29 april 2022 tijdens de openingstijden van het gemeentehuis te bewonderen. Ingrid: “Ik vind het superleuk en voel mij vereerd om na twee jaar als eerste mijn werk weer met iedereen te kunnen delen.”

Abstract werk

Ingrid is als kunstenares aangesloten bij Kunstroute Ridderkerk en is secretaris van de stichting. Ze groeide op in Dordrecht en woont sinds 2001 in het centrum van Ridderkerk. Ingrid: “Ik maak sinds eind jaren tachtig sieraden en ben begonnen met schilderen rond 2008. Mijn werk is abstract en mixed media. Ik gebruik verschillende materialen en technieken door elkaar heen, waaronder edelstenen.”

Het was voor Ingrid een leuke en creatieve uitdaging om de expositieruimte weer in te richten. Ingrid: “Met deze expositie wil ik de mensen laten zien wat de mogelijkheden zijn. Een heel kleurrijk resultaat en helemaal van deze tijd!” De volgende expositie is een groepsexpositie van de kunstenaars van Kunstroute Ridderkerk. Deze expositie start dinsdag 3 mei en duurt tot vrijdag 27 mei 2022.

Benieuwd?

Bent u benieuwd naar de kunstexpositie van Ingrid? Ga dan langs en neem een kijkje! Wilt u zelf ook exposeren? Neem dan contact op met Edina Buljubasic via e.buljubasic@ridderkerk.nl.

Foto: Gemeente Ridderkerk